een zaterdag - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Jos Averesch - WaarBenJij.nu een zaterdag - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Jos Averesch - WaarBenJij.nu

een zaterdag

Door: jos averesch

Blijf op de hoogte en volg Jos

18 Oktober 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

Zaterdag 18 oktober 2014; vanmorgen eerst de vloer van de badkamer gevoegd.
Toen naar Shire gegaan. Eerst een glas vruchtensap gedronken en daarna diverse inkopen gedaan. Bij de bakker langs om brood te kopen. Hier geen winkel, maar een luik aan de straat waar je zo’n beetje op je knieën voor moet liggen om je bestelling door te geven. Veel keus is er niet, dus dat maakt het wel makkelijker. Meer dan 2 of 3 soorten heeft hij niet en als je pech hebt maar 1 soort. En als heel veel pech hebt, is alles op. Gegeten in Shire bij de snackbar, zoals ze dat hier noemen. Deze keer de hamburger met friet geprobeerd….. en echt deze was goed te eten.
De aannemer is ook vandaag weer bezig. Het schroeven van de boeien lukt hem niet, hij is dus maar overgestapt op spijkeren en dat lukt wel.
Regelmatig komen hier toeristen kijken, zo ook vanmiddag. Deze keer uit Nederland. Ze krijgen dan een rondleiding van Karin. Deze mensen hadden nog van alles meegebracht voor de kinderen, dus dan scoor je de nodige punten bij hen.
Karin is weer bezig ijs te maken van advocado’s. Dat wordt weer smullen. Volgens mij probeert ze of we niet een week langer willen blijven. Ze vindt het wel gezellig zo en met al die klusjes die ze heeft, zou het haar wel goed uitkomen.

• 21 Oktober 2014 - 08:28

Wim Nijkamp:

Dag Jos;
    Het zit er al bijna weer op, nog een paar dagen en dan weer terug. We hebben genoten van jouw verhalen en belevenissen. Toch wel even anders dan hier in Nederland. Het is mooi en goed dat je op deze manier andere mensen kunt en mag helpen die het een stuk minder hebben dan wij. Volgens mij hebben jullie daar behoorlijk wat werk verricht en is het mooi opgeschoten. We wensen je nog een paar mooie dagen en een goede terugreis.
    Groeten, Wim Nijkamp