klussen en Karins verjaardag - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Jos Averesch - WaarBenJij.nu klussen en Karins verjaardag - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Jos Averesch - WaarBenJij.nu

klussen en Karins verjaardag

Door: jos averesch

Blijf op de hoogte en volg Jos

17 Oktober 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

Donderdag 16 oktober 2014, Vandaag heeft de tegelzetter de wandtegels gezet in de badkamer. Dit doen ze hier met water en cement, ze gebruiken geen zand. Al met al heeft hij dat best netjes gedaan. Daarna voegen met witte cement. Hier had hij wel wat hulp bij nodig, want een spons kenden ze niet.
Zelf met de aannemer begonnen met het verbeteren van de boeien van de huisjes. Tussen de boeien en de golfplaten zit een grote naad en hierover gaan we een plank zetten. De planken zijn netjes geschilderd door de jongens van Grace Village. Maar eerst nog een constructie bedenken om bij de boeien te komen. Gelukkig hebben ze hier twee ladders. Hierop een beugel getimmerd, zodat we hierover een plank kunnen leggen om bij de boeien te komen. De aannemer geprobeerd te leren omgaan met een schroefmachine, maar dit is helaas niet gelukt. Doordat de huisje op een heuvel staan, waren de ladders aan de achterzijde niet lang genoeg. Hiervoor zal de aannemer een constructie fabriceren. Ik ben benieuwd.
Zelf vanmiddag begonnen met de vloertegels in de badkamer. Het douchegedeelte is klaar, morgen de rest van de vloer.

Vrijdag 17 oktober 2014. Vandaag Karins verjaardag, maar ze wil er niks van houden. Dat is hier niet gebruikelijk. Ze vieren hier alleen de 1e verjaardag. Ze had trouwens nog wel gebak vanavond.
De aannemer is verder gegaan met de boeien. Hij heeft gistermiddag een constructie gemaakt om ook bij de hoge delen te komen. Hij heeft een soort piramides van boomstammetjes gemaakt, waarop hij een deel van de ladder legt en daarop een plank om over te lopen. Ben blij dat ik er niet op hoef te staan.
Zelf de badkamervloer van Karins badkamer afgemaakt.

• 19 Oktober 2014 - 16:10

Derk En Wilma:

Ha die Jos.
    Volgens mij begin je aardig te wennen aan het leventje daar. Ondertussen al behoorlijk wat grote en kleine klussen geklaard en ook genoten van wat er allemaal te beleven valt in je directe omgeving.
    We zijn erg benieuwd naar je ervaringen, foto's en wat al niet meer als je weer terug bent.
    Nog een goede laatste week en veilige terugreis.

• 19 Oktober 2014 - 16:10

Derk En Wilma:

Ha die Jos.
    Nog een goede laatste week en veilige terugreis.

• 20 Oktober 2014 - 10:27

Inge Wessels:

Hoi!
    Nu ben je inmiddels alweer 2 weken in het land.
    Volgens mij begin je er al goed te wennen en raken de bewoners ook gehecht aan jou(met name kinderen?!).
    Leuk om zo allemaal te lezen wat je allemaal meemaakt!
    Jammer dat we geen foto's kunnen zien, want dan krijg je ook meer een beeld bij wat je daar allemaal ziet en beleefd.
    Jos, ik wens je nog een aantal productieve dagen toe met de bouw, geniet nog van je omgeving en zijn bewoners, veel eetplezier :-) , en voor straks een goede terugreis!
    Hartelijke groeten

• 20 Oktober 2014 - 17:48

Freek En Hendrika:

Hallo Jos,

Leuk om jouw verhalen te lezen. ARBO regels kennen ze daar niet zo te lezen.
    Ook het primitieve werken is voor jouw natuurlijk wel ongewoon, voor jou hoort moderne apparatuur er
    gewoon bij. Wij denken dat de voldoening hierdoor alleen maar groter wordt.
    Wij wensen jou nog een productieve week en hopen voor jou op een goede afsluiting van deze werkperiode.
    Jos een goede thuisreis gewenst.

Hartelijke groeten.

• 20 Oktober 2014 - 21:11

Mientje Averesch:

Dag Jos,

Weet of de tijd voor jou ook snel gaat, maar voor mij wel. Nog even en je bent weer thuis. Heb genoten van je verhalen over onder welke primitieve omstandigheden je aan het werk bent daar. Volgens mij geniet je daar wel van. Lijkt mij ook leuk om mee te maken. Ben benieuwd naar je verhalen. Wens je een goede thuisreis en neem aan dat je kinderen de dagen aan het aftellen zijn en staan te trappelen om je te kunnen ophalen.

Groetjes en tot ziens,
    tante Mientje