diverse belevenissen de dag door - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Jos Averesch - WaarBenJij.nu diverse belevenissen de dag door - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Jos Averesch - WaarBenJij.nu

diverse belevenissen de dag door

Door: Jos Averesch

Blijf op de hoogte en volg Jos

09 Oktober 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

Vandaag donderdag, lekker vroeg begonnen met het verder herstellen van de plafond. Ook de aannemer was er weer en heeft het plafond afgemaakt. Ziet er goed uit en is best snel gegaan. Hebben hem nu ook gezegd, dat hij kan helpen met de plafonds aanhelen.
Er zijn nu bijna 3 huisjes klaar, wat plafonds betreft.
Bas was niet te spreken over Mokonne, omdat wij er gistermiddag niet waren had hij ook maar een snippermiddag genomen  .
Ook de loodgieter is nog geweest en heeft een lekkende leiding bij de watertanks gemaakt.
Rond de middag kwam de boer zijn hooi ophalen, op een platte wagen met een ezel ervoor. Alles moest mee, dus maar zo hoog mogelijk optassen.
Vanmiddag weer naar Shire geweest voor weer een koffie ceremonie, nu bij Jenenne. Zij is ook vanuit Grace Village naar Shire verhuisd om daar als pleegmoeder een aantal kinderen te verzorgen. Zij is mede overgeplaatst, omdat ze zelf de school nog af moet maken. Zij doet dit ‘s avonds en dan past het oudste meisje op de kleintjes. Jenenne zorgt voor een drieling van ongeveer 2 jaar oud. Zij vinden het een eer dat we komen koffie drinken, dus ook hier weer broodkoek en popcorn en nog iets van nootjes. Ook had ze rond het kookpotje en het tafeltje waar de kopjes op staan, gras gelegd.
Na terugkomst nog in 2 kamers de plafonds afgemaakt en daarna gevoetbald met de jongens.
Maar ook de kleintjes willen spelen, dus die komen erbij staan en nemen je mee zodat je met hen moet spelen. Dan moet je zo met een stuk of tien kinderen spelen en ze willen allemaal wat anders. Wel leuk hoe enthousiast ze allemaal zijn. Sommigen noemen me Jos anderen Jim. Als ze roepen en je zwaait, zijn ze helemaal in hun sas.
Vanavond gebakken aardappels gegeten en bij de koffie pepernoten. Toch een beetje Nederland zo aan de andere kant van de wereld.

• 11 Oktober 2014 - 15:33

Wilma Ter Hoek:

Hallo zwager.
    Wat een leuke belevenissen en tussen door werken en nog ontspannen met de kinderen, jammer dat wij hier die blijde kindersnoetjes niet kunnen zien.
    Je eerste week zit er al bijna op.
    Werken en ontspannen en nog weer lekker gegeten, nou zou bijna jaloers worden op je.
    Maar ik geniet van je berichtjes.
    Jos alle goeds en werk ze daar en Gods Zegen toegewenst.

• 11 Oktober 2014 - 19:54

Jan Brinks:

Ha Jos,denk wel aan de lijn met die pepernoten daar kun je dik van worden
    Goede Zondag gewenst voor een ieder.vr gr G&J