Diverse klussen dinsdag en woensdag - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Jos Averesch - WaarBenJij.nu Diverse klussen dinsdag en woensdag - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Jos Averesch - WaarBenJij.nu

Diverse klussen dinsdag en woensdag

Door: josaveresch

Blijf op de hoogte en volg Jos

15 Oktober 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

Dinsdag 14 oktober 2014
Vandaag weer verder met het aanbrengen van het gaas om de duiven van de veranda te weren. Verder veel overleg gehad met de aannemer en de vertaler van Grace Village. Geen vergaderingen dus, maar wel ellenlange werkoverleggen. Maar ondanks dat toch goed opgeschoten, het hak- en breekwerk is klaar en ze zijn al begonnen met het aansmeren van de grote gaten in de muur.
Verder nog een aantal kleine klusjes gedaan. Riool voor het doucheputje en de wastafel aangebracht.
Moesten bij Ruth nog 2 lampjes ophangen, maar hier was de elektricien al mee bezig. Hij monteerde de tl-lampen weer. Hoe het kan, dat de lamp het deed is mij nog een raadsel. En volgens mij wist hij niet goed of ze nou in de lengte of in de breedte van de kamer moesten, dus heeft hij ze er maar schuin, dus een beetje ertussen in gemonteerd.

Woensdag 15 oktober 2014
Bas en ik gaan beiden aan de slag met het licht. Bas gaat z’n preek voor zondag voorbereiden en ik ga de huisjes langs om te kijken in welke kamers nog fittingen geplaatst moeten worden en ook of er nog lampen moeten worden aangebracht. Op de veranda heeft elk huisje twee lampen. Eén ervan doet niet, Logisch blijkt later, als ik met Bas ga kijken. Ze hebben in de schakelaar maar één lamp aangesloten, dus dat is snel opgelost. Ook wil Karin graag dat we van twee hoge kinderbedjes de poten onderweg zagen, zodat ze net zo hoog zijn als de andere bedden. De aannemer heeft de muren gestuct van de badkamer en zal morgen starten met de wandtegels.
Vanmiddag weer koffie gedronken in Shire. Als je hier een uitnodiging krijg,t mag je die eigenlijk niet afslaan. Het is een eer als je komt en men zorgt dan ook dat je het goed hebt. Ook nu weer brood, popcorn en nu zelfs fruit; bananen en sinaasappels.
Daarna nog boodschappen gedaan. Eerst naar de markt, dit is een andere markt dan waar we zaterdag waren. Deze markt is er dagelijks en heeft hoofdzakelijk fruit. Voor de andere boodschappen, zoals gewoonlijk weer drie winkels om alles te kunnen kopen. Inmiddels was het al vier uur, dus hebben we gelijk de kinderen opgepikt bij school.
Vanavond pizza alla Giddé, met vlees en kaas, koken kunnen ze hier wel.
De tuinman was vanmiddag bezig een termieten heuvel af te graven. Deze heuvel was zeker een meter hoog. Leuk om te zien al die gangen die die dieren gemaakt hadden. Ze hebben net zo lang gezocht totdat ze de koningin gevonden hadden en een dag later waren bijna alle termieten weg.

• 19 Oktober 2014 - 17:02

Wilma:

Ha Jos.
    Altijd weer nieuwsgierig naar je belevenissen, volgens mij kom je tijd te kort, als ik lees wat jullie allemaal doen, dan wordt er heel wat werk verzet en goed werk.
    Ondertussen nog goed te eten, zo langzamer hand schieten de dagen op dat je daar zult zijn.
    Jos nog heel veel succes.

Groeten Wilma.

• 19 Oktober 2014 - 17:02

Wilma:

Ha Jos.
    Jos nog heel veel succes.

Groeten Wilma.