klussendag bij Karin - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Jos Averesch - WaarBenJij.nu klussendag bij Karin - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Jos Averesch - WaarBenJij.nu

klussendag bij Karin

Door: Jos Averesch

Blijf op de hoogte en volg Jos

13 Oktober 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

Maandag 13 oktober 2014…. vandaag gaan we beginnen met de renovatie van Karins badkamer. Samen met Bas eerst alle leidingen verwijderd. Alles is hier opbouw en de wastafel en de boiler er uitgehaald. Dan komt ons aannemertje om de tegels van de muur te halen. Met hamer en steenbeitel gaat hij voortvarend te werk. Maar ja, alleen schiet het niet erg op want de tegels zitten nogal vast. Daarom vragen wij hem of hij er niet een mannetje bij op kan zetten. Maar dat is helaas van korte duur, want op een of andere manier springt er een stuk tegel weg. Deze komt op zijn voet en veroorzaakt een fikse wond. Bloedend loopt hij de badkamer uit en wordt met de auto naar het ziekenhuis gebracht. De aannemer zelf is hier zo van geschrokken dat hij eerst naar huis is gegaan om andere schoenen aan te doen. Ik dacht eerst dat hij bang was voor bezoek van de arbeidsinspectie. Aan het eind van de dag zijn alle wandtegels eraf en gaan ze moe naar huis.
Bas en ik hebben eerst de spullen bij elkaar gezocht om de wastafel en de wc-pot aan te kunnen sluiten. Met een beetje zoeken en een hoop creativiteit hebben we alles voor elkaar.
Omdat we een beetje in de buurt moesten blijven, zijn we begonnen op de veranda van Karin. Hier gaan we kippengaas aanbrengen. Het gaas gaan we aanbrengen onder de balken. Op de balken zitten altijd veel vogels en duiven, met de nodige poep als gevolg. Vooral de duiven trekken zich er weinig van aan waar ze wat laten vallen. Gisteren was ik zelf het slachtoffer van hun poeplust, lekker net voor kerktijd op m’n zondagse pak.

• 14 Oktober 2014 - 22:21

Dianne:

ha Jos!

Fijn om te lezen dat het allemaal goed en voorspoedig mag gaan. ik kijk al uit naar de foto's!
    veel succes verder!
    groetjes van je zusje

• 14 Oktober 2014 - 22:34

Gerrit En Bea Kreijkes:

Hoi Jos! Prachtig om te lezen waar jullie allemaal mee bezig zijn. Het lijkt soms zo veel voor korte tijd! Benieuwd hoe dat werken in zo'n warm land is! Wat zullen die kindjes genieten dat er bezoek is. Succes verder en we zijn net als je zus erg benieuwd naar de foto's! Groeten Gerrit, Bea en Daan!

• 15 Oktober 2014 - 16:43

Ria En Herman Leusink:

Dag Jos,
    sorry, maar je was bij ons ff uit beeld. Hoe zou het met Jos gaan, was vandaag plotseling een vraag? je was dus opeens in onze gedachten. snel de blog opzoeken en lezen:
    blijkbaar heb je 2 rechterhanden. Zo te lezen ben je van alle markten thuis en niet kieskeurig wat het eten betreft. Wie goed doet, goed ontmoet; dat gaat ook zeker voor jou op, want die kinderen "vliegen" naar je toe . Ik wist niet dat je kon voetballen trouwens.
    Wij wensen je daar een hele goede tijd productieve tijd toe.
    De hartelijke groeten van ons, Ria en Herman.

• 15 Oktober 2014 - 20:39

Janneke:

ha Jos,

Heel leuk dat wij steeds weer kunnen lezen dat het je goed gaat zover weg.
    Ik dacht toen ik je verslag las aan het wat Jezus zegt alles wat je aan de minste van mijn broerders en zusters doet heb je ook aan mij gedaan.
    heel dankbaar werk lijkt mij.
    ik hoop dat je verder nog even daar genieten mag van de blije en lieve mensen .
    en wensen je in alles Gods zegen.
    groet vanuit de Paardebloem

• 16 Oktober 2014 - 22:24

Lenneke Dijkens:

Wat geweldig, dat er weer zoveel klussen gedaan zijn. Leuk om de verslagen te lezen, we kunnen het helemaal voor onze ogen zien.Allemaal heel herkenbaar. Een hartelijke groet aan allemaal van Wim en Lenneke.

• 18 Oktober 2014 - 20:51

Jopie En Piet:

Dag Jos,

Met veel belangstelling lezen we je belevenissen. Wat geweldig allemaal wat je mag doen en beleven.
    Wat zal het je veel voldoening geven. Wat mooi ook om zoveel mensen te ontmoeten en hun manier van leven. Dat kan je leven alleen maar verrijken.
    Geniet nog van je laatste week, hopelijk kom je klaar met alles wat je wilde doen.

Hartelijke groet, Jopie en Piet